Liczba ofert, propozycji współpracy, wniosków i petycji o wsparcie finansowe, które trafiają do polskich i zagranicznych firm liczona jest w tysiącach rocznie. Propozycje sponsoringu składają właściwie wszyscy - od pomysłodawców lokalnych projektów w rodzaju międzyszkolnych zawodów, poprzez krajowe związki sportowe. Od amatorskich kółek teatralnych, po największe instytucje kulturalne w Polsce.
Przed podjęciem działań sponsoringowych należy jednak ocenić wiarygodność oferty sponsoringu rozumianą jako sprawdzenie czy oczekiwany wkład finansowy pokrywa się z wartością promocji oraz wskazanie tych elementów, które mają wpływ na skuteczność prowadzonych działań w odniesieniu do strategicznych celów komunikacyjnych sponsora.
Oferujemy Państwu szkolenie mające na celu budowanie kompetencji w zakresie identyfikowania potencjalnych zagrożeń oraz ewaluacji zawyżonych oczekiwań finansowych zawartych w ofertach sponsoringu.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Członków Rad Nadzorczych spółek prowadzących działalność sponsoringową
- Członków zarządów spółek prowadzących działalność sponsoringową
- Przedstawicieli departamentów komunikacji, sponsoringu, marketingu i eventów
- Urzędników departamentów nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa
Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość rozwinąć umiejętności w zakresie:
- Uwarunkowań prawnych związanych z oceną ofert sponsoringowych
- Wskaźników marketingowych wykorzystywanych w ocenie ofert sponsoringowych
- Metodologii ocen ofert sponsoringowych
- Wyceny poszczególnych rodzajów praw i świadczeń wynikających z ofert sponsoringowych
- Rozwiązań technologicznych związanych z oceną ofert sponsoringowych
Zakres szkolenia:
- Omówienie przykładowych ofert sponsoringowych wraz z ich wieloaspektową analizą
- Świadczenia i prawa sponsoringowe - korzyści i ryzyka wynikające z zobowiązań oferowanych sponsorowi
- Realna wartość sponsoringu – skuteczność i efektywność promocji oferowanej sponsorowi w zamian za wkład finansowy
- Zagrożenia wynikające z nierzetelnych informacji zawartych w ofercie sponsoringowej
- Oczekiwany od sponsora wkład finansowy vs. struktura budżetu sponsorowanego projektu
- Rozwiązania metodologiczne i technologiczne służące kompleksowej i wiarygodnej ocenie opłacalności oferty sponsoringowej
Informacje o szkoleniu:
Szkolenie ma charakter zamknięty, organizowane jest w siedzibie klienta dla grup od 5 do 15 osób.
Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin, z dwiema przerwami po ok 20 minut.
W celu uzyskania informacji dotyczących ceny prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.