Szkolenia

Liczba ofert, propozycji współpracy, wniosków i petycji o wsparcie finansowe, które trafiają do polskich i zagranicznych firm liczona jest w tysiącach rocznie. Propozycje sponsoringu składają właściwie wszyscy - od pomysłodawców lokalnych projektów w rodzaju międzyszkolnych zawodów, poprzez krajowe związki sportowe. Od  amatorskich kółek teatralnych, po największe instytucje kulturalne w Polsce.

Przed podjęciem działań sponsoringowych należy jednak ocenić wiarygodność oferty sponsoringu rozumianą jako sprawdzenie czy oczekiwany wkład finansowy pokrywa się z wartością promocji oraz wskazanie tych elementów, które mają wpływ na skuteczność prowadzonych działań w odniesieniu do strategicznych celów komunikacyjnych sponsora.

Oferujemy Państwu szkolenie mające na celu budowanie kompetencji w zakresie identyfikowania potencjalnych zagrożeń oraz ewaluacji zawyżonych oczekiwań finansowych zawartych w ofertach sponsoringu.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Członków Rad Nadzorczych spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Członków zarządów spółek prowadzących działalność sponsoringową
  • Przedstawicieli departamentów komunikacji, sponsoringu, marketingu i eventów
  • Urzędników departamentów nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa

 

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość rozwinąć umiejętności w zakresie:

  • Uwarunkowań prawnych związanych z oceną ofert sponsoringowych
  • Wskaźników marketingowych wykorzystywanych w ocenie ofert sponsoringowych
  • Metodologii ocen ofert sponsoringowych
  • Wyceny poszczególnych rodzajów praw i świadczeń wynikających z ofert sponsoringowych
  • Rozwiązań technologicznych związanych z oceną ofert sponsoringowych


Zakres szkolenia:

  • Omówienie przykładowych ofert sponsoringowych wraz z ich wieloaspektową analizą
  • Świadczenia i prawa sponsoringowe - korzyści i ryzyka wynikające z zobowiązań oferowanych sponsorowi
  • Realna wartość sponsoringu – skuteczność i efektywność promocji oferowanej sponsorowi w zamian za wkład finansowy
  • Zagrożenia wynikające z nierzetelnych informacji zawartych w ofercie sponsoringowej
  • Oczekiwany od sponsora wkład finansowy vs. struktura budżetu sponsorowanego projektu
  • Rozwiązania metodologiczne i technologiczne służące kompleksowej i wiarygodnej ocenie opłacalności oferty sponsoringowej

 

Informacje o szkoleniu:

Szkolenie ma charakter zamknięty, organizowane jest w siedzibie klienta dla grup od 5 do 15 osób.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin, z dwiema przerwami po ok 20 minut.

W celu uzyskania informacji dotyczących ceny prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Zagadnienia prawne sponsoringu - Część I.

Świadczenia czy prawa - czyli za co płaci sponsor? Sponsorowanie ma na celu promocję. Cechuje się więc zamiarem promocyjnym sponsora. Nie działa on altruistycznie tylko w celu promocji własnych dóbr, istotnych z punktu widzenia siły atrakcyjnej jego samego lub jego produktów. Przedmiotem promocji wynikającej ze sponsorowania może być nazwa, firma, działalność, towar lub usługa, znak towarowy lub inne oznaczenie indywidualizujące. 

Jak oszczędzić na sponsoringu

Przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Dz.U. Nr 249, poz. 1677
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI z dnia 7 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.