Sponsoring za pieniądze obywateli powinien przynosić powszechne korzyści. Nie są nimi fikcyjne wartości ekspozycji logotypów w mediach ani świadczenia rzeczowe dla VIP-ów i celebrytów. Cele prowadzenia działań sponsoringowych przez państwowe firmy wymagają sprawdzenia ich rzeczywistej, a nie tylko propagandowej przydatności.
Oferujemy Państwu szkolenie mające na celu budowanie kompetencji w zakresie oceny prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Urzędników departamentów nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa,
- Członków Rad Nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa,
- Członków zarządów spółek z udziałem Skarbu Państwa,
- Przedstawicieli departamentów komunikacji, sponsoringu, marketingu i eventów spółek z udziałem Skarbu Państwa.
Uczestnictwo w szkoleniu pozwala uczestnikom wykazać wiedzę w zakresie:
- Świadomości jakie są rzeczywiste cele spółek z udziałem Skarbu Państwa w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej
- Umiejętności oceny zasadności podjęcia lub kontynuacji działań sponsoringowych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
- Wskazania czym jest sponsoring w spółkach z udziałem Skarbu Państwa i co go odróżnia od bezinteresownego wspierania finansowego instytucji i organizacji sportowych, kulturalnych i społecznych
- Wskazania czym jest sponsoring w spółkach z udziałem Skarbu Państwa i jak oceniać jego wymierną wartość względem innych form promocji
- Zrozumienie czym są zobowiązania sponsorowanego względem spółki z udziałem Skarbu Państwa i w jaki sposób ocenić rzetelność wykonania umowy sponsoringu
Program szkolenia:
Działalność sponsoringowa w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
- Istniejące uwarunkowania prawne sponsoringu
- Definicje sponsoringu
- Sponsoring a mecenat, podobieństwa i różnice w ujęciu prawnym
- Sponsoring a darowizna, podobieństwa i różnice w ujęciu prawnym
- Wytyczne prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
- Wewnętrzne zasady prowadzenie działalności sponsoringowej spółek z udziałem Skarbu Państwa
- Istotne elementy umowy sponsoringowej:
- Wzajemne zobowiązania i świadczenia stron
- Licencje
- Możliwość odstąpienia od umowy
- Kontrola wykonania świadczeń (precyzyjne określenie świadczeń i metod kontroli)
- Konsekwencje niewywiązania się z umowy
- Sprawozdanie z wykonania warunków umowy
- Elementy specyficzne i formalne dla danego sponsora
- Rekomendacje i wnioski
- Definicje sponsoringu
- Standardy prowadzenia działań sponsoringowych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
- Przesłanki podjęcia działań sponsoringowych
- Skuteczność działań sponsoringowych
- Opłacalność działań sponsoringowych
- Zwrot z inwestycji sponsoringowych
- Cele prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa
- Oddziaływanie działań sponsoringowych w obszarach istotnych ze względu na zarządzanie i działalność operacyjną spółki
- Oddziaływanie działań sponsoringowych w obszarach istotnych społecznie
Kontroling działalności sponsoringowej przez departamenty i organy spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz przedstawicieli nadzoru właścicielskiego
- Ocena celowości działań sponsoringowych w odniesieniu do obszarów istotnych ze względu na zarządzanie i działalność operacyjną spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz obszarów istotnych społecznie
- Wyznaczenie istotnych, niezbędnych i mierzalnych kryteriów oceny działań sponsoringowych w oparciu o:
- Rynkowe uwarunkowania procesu kreowania wartości dla akcjonariuszy,
- Zapisy Kodeksu Spółek Handlowych, dyrektywę CSRD Parlamentu Europejskiego i Rady UE (2022/2464), normę PN-EN ISO 9000:2015.
- Wskaźniki kosztowe (CAC), wskaźniki dopasowania (AFI) oraz statystyki decyzji zakupowych odbiorców projektów sponsoringowych.
- Ocena zasadności podjęcia lub kontynuacji działań sponsoringowych względem rzeczywistych potrzeb spółki
- Analiza wielokryterialna projektów sponsoringowych (z uwzględnieniem metody dynamicznego kosztu jednostkowego)
- Porównanie wyników analizy projektów sponsoringowych do średniej rynkowej
- Raportowanie działań sponsoringowych
- Zagadnienia związane z działalnością sponsoringową które mogą wiązać się z odpowiedzialnością Zarządu lub Rady Nadzorczej spółek z udziałem Skarbu Państwa w przypadku ewentualnych działań kontrolnych (w tym nieautoryzowane powiązania o charakterze korupcyjnym)
- Wyznaczenie istotnych, niezbędnych i mierzalnych kryteriów oceny działań sponsoringowych w oparciu o:
Informacje o szkoleniu:
Szkolenie ma charakter zamknięty, organizowane jest w siedzibie klienta dla grup od 5 do 15 osób.
Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin, z dwiema przerwami po ok 20 minut.
W celu uzyskania informacji dotyczących ceny prosimy o kontakt na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.