Szkolenia

Wartość budżetów przeznaczanych na sponsoring w Polsce wynosi około 1,5 mld PLN rocznie. Największe wydatki na tę formę promocji ponoszą spółki z udziałem Skarbu Państwa z branży  energetycznej (19,7%), paliwowej  (18,7%) i chemicznej (9%). Sponsoring przez spółki z udziałem Skarbu Państwa jest kwestią szczególnie wrażliwą, odbywa się  bowiem za pieniądze należące, przynajmniej w teorii,  do wszystkich obywateli.

Zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia "Kontroling działalności sponsoringowej", które pomoże Państwu zapobiec ryzykom związanym z realizacją działań sponsoringowych.

  • Umowa sponsoringu – czym różnią się świadczenia od praw i co z tego wynika?
  • Zobowiązania sponsorowanego względem sponsora w świetle dyrektyw regulujących działalność sponsoringową w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
  • Wycena oferty sponsoringu – realna wartość propozycji sponsoringowej w stosunku do oczekiwanego wkładu finansowego sponsora
  • Metody szacowania zwrotu z inwestycji sponsoringowych
    • monitoring mediów – przydatne narzędzie czy źródło fałszywych danych?
    • ocena wiarygodności sprawozdania z wykonania umowy sponsoringu dostarczanego przez sponsorowanego
    • analiza celowości umów sponsoringowych jako weryfikacja finansowej zasadności podjęcia działań sponsoringowych, kontynuowania lub ich zaprzestania
  • Efektywność działań sponsoringowych - rzeczywisty instrument kontroli wydatków na działania sponsoringowe czy wyłącznie forma asekuracji?
  • Jak sprawdzić sprawdzającego – wiarygodność „analiz efektywności” przeprowadzanych przez firmy świadczące usługi jednocześnie dla sponsorów i sponsorowanych

 

Szkolenie ma charakter zamknięty. 
Szczegółowych informacji udzielamy po zapytaniu mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Publikacje

Sponsoring pod państwową kontrolą – część I

Analiza prawna wprowadzenia "Dobrych praktyk w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa".

Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa

Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”, opublikowany 15 czerwca 2016 roku, który proponuje rozwiązania dla spółek Skarbu Państwo planujących prowadzenie działań sponsoringowych.

Jak oszczędzić na sponsoringu

W związku z opublikowanymi dnia 15 czerwca 2016 roku "Dobrymi praktykami w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" przedstawiamy 7 wskazówek jak zmniejszyć wydatki, a jednocześnie poprawić skuteczność promocyjno–wizerunkową sponsoringu.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.